Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Κρίταμο τουρσί

Καλημέρα σε όλους!

Σήμερα κάνουμε μια παύση από το ταξίδι μας στην Ιταλία, γιατί φιλοξενούμε μια συνταγούλα που μας προώθησε η φίλη μας Μελίνα, η οποία τώρα τελευταία "ψάχνεται" και ψάχνει
συνταγές νόστιμες, ξεχασμένες και διαφορετικές!

Πάμε λοιπόν κατευθύαν να δούμε τί μας λέει η Μελίνα...


"Η όλη διαδικασία έχει ως εξής: Μαζεύουμε τα τρυφερά βλαστάρια του φυτού, προσέχοντας να μην το ξεριζώσουμε. (Μαζεύουμε μόνο όσο μας χρειάζεται, δε θα γεμίσουμε δα και καμιά νταμιτζάνα!) Το πλένουμε καλά. Το βουτάμε σε νερό που βράζει για 3 λεπτά, το αποσύρουμε, το βουτάμε σε κρύο νερό για να σταματήσει ο βρασμός και μετά το στραγγίζουμε. Φτιάχνουμε άλμη με τη μέθοδο του αυγού που επιπλέει: Βάζουμε ένα ωμό, άσπαστο και καλά πλυμένο αυγό σε ένα δοχείο με νερό. Αρχικά το αυγό μένει στον πάτο. Προσθέτουμε αλάτι και ανακατεύουμε (προσοχή μη σπάσει το αυγό!). Η άλμη είναι έτοιμη όταν το αυγό ανέβει στην επιφάνεια και το τμήμα που εξέχει έχει μέγεθος περίπου ενός πενταλέπτου του ευρώ. Αφού αποστειρώσουμε το βαζάκι μας με το γνωστό τρόπο ;-) , το γεμίζουμε με κρίταμα και προσθέτουμε άλμη και ξύδι (εγώ έβαλα λευκό) σε αναλογία 90% άλμη, 10% ξύδι (αναλόγως με τα γούστα μας, μπορούμε να το κάνουμε λιγότερο ή περισσότερο ξυδάτο). Τέλος, βάζουμε λίγο λάδι τόσο ώστε να καλυφθεί η επιφάνεια του βάζου. Το φυλάμε στο ψυγείο. Το χρησιμοποιούμε αντί για κάπαρη στις σαλάτες, ή για μεζεδοκατάσταση. Γιαμ!"

Τάδε έφη Μελίνα, αλλά αν ακόμα αναρωτιέστε πού θα βρείτε το κρίταμο, μα φυσικά στην παραλία!!!Ναι, ναι, σίγουρα το έχετε δεί. Μαζέψτε το προτού ανθίσει για τα καλά ο θάμνος και κόψτε και κανένα λουλουδάκι. Δίνει ωραία γεύση.

Φιλάκια πολλά!


24 σχόλια:

Kitchen Stories είπε...

Λατρεύω τις τουρσί γεύσεις κι ετούτο εδώ θα ξετρελαινόμουν αν το πετύχαινα κάπου!
Εύγε στη Μελίνα και την ευχαριστούμε!
Ζ.

Maria B. είπε...

Εγω πάλι βρε παιδιά και να το δω δεν το γνωρίζω ! λες να το έχω φάει και να μην το ξέρω ?

Πάντως ευχαριστούμε την Μελίνα που μας μετέφερε τις γνωσεις της !!!

φιλια

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Μαριά τις προάλλες στο Μαμαλάκη έγινε μια αναφορά στο κρίταμο. Ηταν στην Πάρο και το χρησιμοποίησαν σε ένα είδος ντάκου. Πάντως, στη Λευκάδα φύεται παντού!

Ζαμπία, τώρα τελευταία έχω αρχίσει κι εγώ τα πειράματα με τα τουρσιά. Μόλις αγόρασα κι ένα βιβλιαράκι που θα σας παρουσιάσω με την πρώτη ευκαιρία!

Dizzy button είπε...

Ευχαριστούμε πολύ την Μελίνα για την τόσο διαφορετική συνταγή!

Νίκη είπε...

Πολύ μου αρέσει το χορτο αυτό! Το τρώμε στα ταβερνάκια κάθε καλοκαίρι είτε τουρσί είτε βραστή σαλάτα ,και παρόλο που το βλέπω στις παραλίες δεν το έχω μαζέψει ποτε γιατί δεν ξέρω τι να το κάνω,κι ώσπου να το φέρω σπίτι θα μαραθεί!
Είναι όμως νόστιμο, όσοι ζείτε κοντα σε θάλασσα ψάξτε να το βρείτε!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Συνταγή πραγματικά θησαυρός!
Ευχαριστούμε πολύ την Μελίνα!
Φιλάκια, καλό απόγευμα!

ιρινι είπε...

Υπέροχη συνταγή!!!Ευχαριστούμε πολύ την Μελίνα αλλα και σένα φυσικά που μας την εδωσες!!!

"Στον δικό μου υπέροχο κόσμο...." είπε...

Κρίταμο...Κρίταμο...Ίσως και να μην το έχω ξανακούσει...Μάθαμε πολλά,ευχαριστούμε!

kapaworld είπε...

Μια "γενναία" γεύση το κρίταμο...για να δούμε!!
Καλημέρα...

Μελίνα είπε...

Κορίτσια, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια :-)

olga είπε...

Ναι και κάτι καινούργιο! Δεν ξέρω αν το έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά σαν όνομα σίγουρα δεν μου θυμίζει κάτι… ευχαριστούμε πολύ πάντα κάτι ενδιαφέρον έχετε να μοιραστείτε μαζί μας!

Δημιουργία είπε...

Καθε φορα μαθαινω και νεα πραγματα.Να εισαι καλα.

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Μελίνα, η συνταγή έσκισε!!Για να μας κάνεις γνωστές κι άλλες, νέες γεύσεις!

Νίκη, ευχαριστούμε για τις εξτρα πληροφορίες!

Κορίτσια, όλες μαζί στην παραλία για αναζήτηση κρίταμου!

magda είπε...

Η Ευγενία μου, καλημέρα
Η ανάρτηση μου, έδεσε απολύτως με τις Ιταλικές συνταγές σου!
Υπέροχες οι ιδέες σου!
Το κρίταμο, πρώτη φορά το ακούω και δεν το συνάντησα, νομίζω.Μετά απ΄αυτό θα είμαι πιο παρατηρητική.
Φιλάκια

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Μάγδα έχεις δίκιο!! Η Ιταλία είναι μέσα στην καρδιά μας!

"ζαχαρούλα.." είπε...

το κρίταμο το έχω απλά ακουστά.. και αυτό παλιά!!!!!
τώρα θα τσεκάρω καλύτερα γύρω μου!!!

καλημέρα!!!!!

Amici S.Demetrio Bologna είπε...

den xerw an milas italika ..sou grapsa italika giati sxoliazw apo to kinito!agapas thn italia poly.exeis syggeneis?ezhses pote edw?makari na mas agapousan kai na mas ektimousan kai oi italoi etsi..ston vorra ennow..to blog sou einai panemorfo kai xarhka pou se petyxa!

manousina είπε...

Το έφαγα πέρυσι στην Τήνο και πήρα και ένα βαζάκι!!! Αν βρω τον θάμνο θα τον κουτσουρέψω!!!

Demi είπε...

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ!
Απο τον Μαμαλάκη το θυμάμαι το κριταμο αλλά δεν το εχω δοκιμασει ....
Μπράβο στην Μελίνα!
Ευχαριστω για την επίσκεψη!

Sophie είπε...

Yπέροχες γεύσεις!!!Μπράβο στη Μελίνα,πάντα κάτι νέο μαθαίνουμε,ευχαριστούμε κορίτσια και καλό μήνα!!!Φιλάκια...

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Manousina, ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!Τώρα που έχεις και συνταγή...όρμα στο κρίταμο!

Demi και Sophie ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια. Μελίνα έκανες πάταγο!!!

Sandemetriobologna, ευχαριστούμε για την ανταπόκριση. Εχω σπουδάσει ιταλική-ισπανική φιλολογιά κι έκανα μεταπτυχιακό στη Βενετία. Γι' αυτό και αγαπώ τόσο την Ιταλία!

Ανώνυμος είπε...

Κορίτσια είμαι μάγειρας κι έχω δοκιμάσει να φτιάξω αυτό το τουρσί. Ήτανε όμως πολύ δυνατή η γεύση και το άρωμα αυτού του φυτού. Τόσο που με ενοχλούσε. Τη γμώμη σας πάνω σε αυτό.

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Αγαπητέ φίλε, εγώ προσωπικά δεν το έχω δοκιμάσει. Θα ζητήσω από τη Μελίνα τη γνώμη της. Κάποιες φίλες είπαν ότι το έφαγαν στην Τήνο και μάλιστα προμυθεύτηκαν και βαζάκια! Ελπίζω να ανταποκριθούν και να μας πουν τη γνώμη τους!

Μελίνα είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε, είναι αλήθεια ότι το κρίταμο έχει ιδιαίτερη γεύση και ίσως δεν είναι για όλα τα γούστα. Κατά βάση χρησιμοποιείται σε μικρή ποσότητα (εκτός αν είσαι μεγάλος φαν :-) ) και κατά τη γνώμη μου ταιριάζει ωραία σε σαλάτες πχ ντοματοσαλάτα, καθώς και με μαριναρισμένα ψάρια. Το σίγουρο είναι πάντως ότι είναι πολύ ωφέλιμη και θρεπτική τροφή.