Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Μια τάρτα για τα γενέθλιά μου!!

Ναι, ναι, σήμερα έχω τα γενέθλιά μου και για να γιορτάσω το γεγονός ετοίμασα το απαραίτητο γλυκάκι. Αυτή τη φορά με κέρδισε μια ιταλική συνταγή, μια συνταγή που κρύβει τόσες αναμνήσεις για τους φίλους μας Ιταλούς. 


Δεν είναι άλλη από την κλασσική "torta della nonna", την τάρτα της γιαγιάς, δηλαδή. Μια τάρτα αέρινη, βελούδινη που στην καρδιά της κρύβει υπέροχη κρέμα! 


Πραγματικά σας λέω, αυτή η τάρτα σε γεμίζει θαλπωρή, σε ξανακάνει παιδί κι όσο κι αν μεγαλώνεις ηλικιακά αυτή σε ξαναγυρνάει στα παιδικά σου χρόνια. Τί κι αν δεν είμαστε Ιταλοί, μπορούμε να μοιραστούμε μαζί τους το κοινό συναίσθημα και φυσικά τη συνταγή! 


Το γλυκό αποτελείται από pasta frolla, τη ζύμη που φτιάχνουν και την crostata (τη δική μας πάστα φλώρα), κρέμα ζαχαροπλαστικής, κουκουνάρια και ζάχαρη άχνη. Για να τη φτιάξω ακολούθησα τις οδηγίες από το βιντεάκι που επιμελήθηκε η γλυκιά Benedetta στο κανάλι της "Fatto in casa da Benedetta" (φτιαγμένο στο σπίτι από την Μπενεντέτα). Ένα βιντεάκι σύντομο, περιεκτικό που δε θα σας κουράσει καθόλου. 

Μου έκανε εντύπωση η διαδικασία που ακολουθεί για να φτιάξει τη ζύμη, αφού χτυπάει πρώτα όλα τα υγρά και μέσα σ' αυτά προσθέτει λίγο λίγο το αλεύρι. Συνήθως, εμείς κάνουμε την ανάποδη διαδικασία και είναι γεγονός ότι η ζύμη της βγαίνει πραγματικά βελουδένια. 

Τα υλικά που θα χρειαστείτε για την κρέμα είναι:
750 μλ γάλα
φλούδα λεμονιού
3 αυγά
6 κουταλιές ζάχαρη 
6 κουταλιές αλεύρι

Ακολουθείτε τη συνηθισμένη διαδικασία για την παρασκευή της κρέμας ζαχαροπλαστικής και την αφήνετε να κρυώσει. 

Για τη ζύμη θα χρειαστείτε:
3 αυγά
150 γρ. ζάχαρη
120 μλ. ηλιέλαιο
μισό φακελάκι baking powder
περίπου 500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Η ζύμη είναι έτοιμη όταν πλέον δεν κολλάει στα δάχτυλα. 
Αφού συνθέσετε την τάρτα και τη σκεπάσετε, αλείφεται ελαφρώς με λάδι και πατάτε με τα χέρια τα κουκουνάρια για κολλήσουν όσο το δυνατό περισσότερο. Ψήνετε σε αντιστάσεις, σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 βαθμούς. Αφού κρυώσει εντελώς, πασπαλίζετε με ζάχαρη άχνη και είναι έτοιμη για να τη γευτείτε!! 


Ελπίζω να σας αρέσει ως ιδέα και να την δοκιμάσετε!
Φιλιά πολλά, 
Ευγενία

4 σχόλια:

Ελένη Φλογερά είπε...

Χρόνια σου πολλά γεμάτα χαρές, υγεία και υπέροχες δημιουργίες.
Φιλιά!

Marie-Anne είπε...

Υδροχόος κι εσύ σαν κι εμένα!!!!! Αλλά πολύ μικρότερη...μόνο δώδεκα κεράκια βλέπω!!!!!
Πολύχρονη, Ευγενία μου!!!! Πάντα με υγεία, αγάπη και χαρά!!!! Να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου και να σε χαίρονται!!!!
Πολύ ενδιαφέρουσα η τάρτα!!! Κάποια στιγμή θα την φτιάξω!!!
Και πολύ μου άρεσε που μου ξαναθύμησες την πάστα φρόλα!!!! Από μικρή που ήμουν, έτσι μου έλεγε η μαμά μου πως είναι η σωστή της ονομασία!!!!
Πολλά φιλιά και του χρόνου με υγεία!!!

LitsArt είπε...

χρόνια σου πολλά!!!να έχεις πάντα υγεία και πολλές ευτυχισμένες στιγμές στη ζωή σου!!!

Nouli είπε...

Χρόνια σου πολλά, καλά και τυχερά!!!!
Και του χρόνου με υγεία!