Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Nine patch quilt block tutorial: αξιοποιώντας τα ρετάλια σε μορφή λωρίδας

Όταν πρωτάρχισα ν' ασχολούμαι με το πάτσγορκ πίστευα ότι έπρεπε να κόψω κάθε τετραγωνάκι ξεχωριστά και φυσικά ένοιωθα θαυμασμό για όλες εκείνες τις γυναίκες που έκοβαν με τόση υπομονή άπειρα τετράγωνα για τις μεγάλες συνθέσεις τους... Πού να ήξερα ότι υπήρχαν και πιο εύκολοι, πιο γρήγοροι τρόποι για να φτιάξεις ένα quilt block. Άστε που δεν είμαι και φαν των πειραματισμών οπότε για αρκετά χρόνια έκοβα ένα ένα τα τετράγωνα. Μέχρι που το pinterest μου άνοιξε τα μάτια!! 


Σήμερα λοιπόν, θα σας δείξω πώς έφτιαξα γρήγορα 2 μεγάλα τετράγωνα αποτελούμενα από 9 μικρότερα και μάλιστα αξιοποιώντας τα ρετάλια μου. Διάλεξα 1 εμπριμέ, ροζ ύφασμα, 1 ριγέ ροζ κι ένα άσπρο. Αφού τα σιδέρωσα έκοψα τις λωρίδες ως εξής:

-2 ριγέ λωρίδες με μήκος 12 ίντσες και φάρδος 3 ίντσες
-1 εμπριμέ λωρίδα με μήκος 12 ίντσες και φάρδος 3 ίντσες
-2 εμπριμέ λωρίδες με μήκος 6 ίντσες και φάρδος 3 ίντσες
-1 λευκή λωρίδα με μήκος 6 ίντσες και φάρδος 3 ίντσες

Σημείωση: μου αρέσει να κόβω λίγο πιο μακριές τις λωρίδες (1/4 ίντσας συνήθως, όχι πιο πολύ) για να έχω περιθώριο λάθους!! 

Αρχικά έραψα την πρώτη ροζ λωρίδα μαζί με την εμπριμέ (καλή με καλή να κοιτιούνται) κατά μήκος της μεγάλης διάστασης και με περιθώριο 1/4 ίντσας. 


Μετά έραψα δίπλα στην εμπριμέ λωρίδα τη δεύτερη ροζ λωρίδα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. 



Έπειτα ακολούθησα την ίδια διαδικασία και για τις μικρότερες λωρίδες τοποθετώντας την λευκή στο κέντρο. Μετά σιδέρωσα τα δυο κομμάτια πηγαίνοντας τα περιθώρια προς μια κατεύθυνση. Αν θέλετε μπορείτε να τα ανοίξετε στη μέση. 



Μετά, με τη βοήθεια του χάρακα και της ροδέλας έκοψα το μεγάλο μακρόστενο κομμάτι σε 4 λωρίδες φάρδους 3 ιντσών. Το μικρό κομμάτι το έκοψα σε 2 λωρίδες του ίδιου φάρδους. 


Μετά συναρμολόγησα τις λωρίδες όπως σας δείχνω στη φωτογραφία που ακολουθεί για να μπορέσω να φτιάξω τα 2 νέα patchwork τετράγωνα που στο κέντρο τους έχουν ένα λευκό τετράγωνο.


Για να ράψω τα δυο τελικά τετράγωνα ακολούθησα τον τρόπο με τον οποίο έραψα τις αρχικές λωρίδες μεταξύ τους. Για το τέλος σιδέρωσα καλά τα τετράγωνα και είναι πλέον έτοιμα προς αξιοποίηση! 


Τί λέτε, λοιπόν; Πραγματικά γρήγορος τρόπος για να φτιάξουμε αυτό το χαριτωμένο πάτσγορκ τετράγωνο και μάλιστα αξιοποιώντας τα ρετάλια μας εύκολα και δημιουργικά. 

Φυσικά μπορείτε να προσαρμόσετε τις μετρήσεις με βάση τις ανάγκες σας αλλά να θυμάστε ότι αν θέλετε να φτιάχνετε κάθε φορά 2 τελικά τετράγωνα οι μακριές σας λωρίδες πρέπει να έχουν πάντα το διπλάσιο μήκος από τις κοντές.  


Την επόμενη φορά θα σας δείξω πώς να μπορούμε να μετατρέψουμε αυτό το κλασσικό 9-patch τετράγωνο σε granny square quilt block. Σίγουρα είναι πιο απλό απ' όσο φαίνεται!!   

Σας χαιρετώ, 
Ευγενία

6 σχόλια:

DIMI είπε...

Καλημερα Ευγενία μου!
Πολυ όμορφα αξιοποιήσες τα ρετάλια σου!
Υπέροχα τα υφάσματα με τέλειο design!!
Καλη συνέχεια στις υπέροχες δημιουργίες σου!
Πολλα φιλιά!

LitsArt είπε...

τι όμορφος συνδιασμός χρωμάτων! εγω θα μεινω σε αυτο μιας και δεν εχω ιδεα απο ραψιμο...χαχα!
φιλια

Maria είπε...

Βρίσκομαι στο κόψε ένα - ένα,μου αρέσει ο τρόπος με τις λουρίδες άσε που δεν είναι χρονοβόρος.Να'σαι καλά που μας το παρουσίασες!!!Όμορφα,χαρούμενα,ανοιξιάτικα τα τετράγωνα σου μας γέμισαν με χρώματα μέσα στην βαρυχειμωνιά!!! Φιλάκια!!!

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Ευγενία μου τι ωραια ιδεα για να αξιοποιησεις τα μικρα κοματια που περισευουν και ειναι αληθεια οτι αυτον τον τροπο δεν τον είχα σκεφτεί όντως ευκολος και δεν είναι χρονοβορος...σε ευχαριστουμε για την ιδεα...!!!τα υφασματα που επελεξες πολύ ομορφα τα χρωματα εχουν και σιγουρα θα εχεις ενα ομορφο αποτελεσμα ότι και να λκάνεις..
Λατρεψα την τσαντα για τα ψωνια ..της προηγούμενης αναρτησης σου... φιλακιααα...

Marie-Anne είπε...

Πολύ χαίρομαι για τις οδηγίες που μας δίνεις, γιατί κι εγώ, ενώ μου αρέσει το patchwork, δεν έχω τον χρόνο και την υπομονή να κόβω τετραγωνάκια (έτσι νόμιζα κι εγώ πως πρέπει να κόβονται). Θα περιμένω και την συνέχεια του μαθήματος και ίσως δοκιμάσω να κάνω κάτι με τα δικά μου υπόλοιπα!!!!
Φιλάκια και καλή Κυρική, Ευγενία μου!!!

Ρένα Χριστοδούλου είπε...

Πολύ καλές οι οδηγίες σου Ευγενία μου .
Κι εγώ στην αρχή νόμιζα ότι τα κόβουμε ένα ένα, αλλά μετά ψάχνοντας στο ίντερνετ βρήκα πολλές κι εύκολες λύσεις. Περιμένω κι άλλες πληροφορίες.
Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά